fbpx
  • +31 6 52 43 81 11
  • info@theshapeofyou.nl

8 Tips voor gezond eten op vakantie

8 Tips voor gezond eten op vakantie

Twee weken losgaan? Of wil je het toch óók leuk én gezond houden? Met deze tips blijf je in shape:

1 Doe alles met mate. Geniet maar ga niet los. Ook all-inclusive en all-you-can-eat betekenen niet dat je zo veel mogelijk op moet eten. Bij het buffet kun je vandaag voor iets gezonds kiezen waardoor je morgen dat andere gerecht mag. Maak een keuze en stop niet zo veel mogelijk in één maaltijd
2 Wil je graag alles van het buffet proeven? Schep dan precies één hapje op van elk gerecht wat je écht, écht wilt proeven.
3 Eet lekker rustig en geniet. Zo heb je tijd om naar je lichaam te luisteren. Jouw lichaam geeft namelijk pas na een halfuur het signaal af: ik zit vol!
4 Hou zoveel mogelijk jouw regelmaat: 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.
5 Ontbijt gezond. Kies in plaats van een croissantje eens een verse fruitsalade, roerei of lekkere yoghurt met muesli. Zo eet je al veel minder vet.
6 Drink veel water. We hebben snel een hongergevoel terwijl ons lichaam eigenlijk dorst heeft.
7 Als je toch op je telefoon zit, check even de supermarkten of groenteboeren in de buurt. Dan weet je waar je gezonde producten kunt kopen.
8 Op de tankstations, luchthavens en wegrestaurants is veel ongezond eten te koop. Ben je gevoelig voor de verleiding, loop dan niet met een lege maag rond. Anders koop je voedsel dat je eigenlijk niet wilt. Sla dus voldoende gezond eten en drinken voor op reis.

Geniet van je gezonde vakantie!

theshapeofyou

Leave a Reply